F-1 2024 sezonas: komandų sudėtys, tvarkaraštis, pokyčiai ir įdomiausios kovos

By 2024-02-15 22 vasario, 2024 Formulė 1, Lažybos, Lažybų prognozės, Sporto apžvalgos

KOL 2024 m. „Formulės 1“ sezonas ruošiasi startui, F-1 pasaulis alsuoja laukimu ir spėlionėmis. Praėjusio sezono dramatiškumas užkėlė aukštą kartelę, su „Red Bull“ dominuojančiu pasirodymu bei iššūkį metant varžovams pakelti savo pasirodymus į kitą lygį. „Mercedes“, „Ferrari“ ir „McLaren“, kiekvienas su savo siekiais ir strategijomis, yra pasirengę „Red Bull“ iššūkiui, o „Aston Martin“ išlieka nenuspėjamu veikėju su potencialu sutrikdyti įsitvirtinusią hierarchiją.

Vidurio kova, dažnai tokia pat įnirtinga ir neprognozuojama kaip kova priekyje, žada būti glaudesnė nei bet kada. Komandos kaip „Williams“, dabar su nedideliu pranašumu dėl išskirtinių pasirodymų, ir naujai pervadinta RB (anksčiau „AlphaTauri“), pakylėta strateginių personalo pokyčių, siekia išnaudoti praėjusių metų gerą formą. Tuo tarpu „Kick Sauber“ ir „Haas“, kiekviena su savo reikšmingais pokyčiais ir patobulinimais, neturi būti nuvertinamos, nes jos siekia aukštesnių pozicijų konstruktorių įskaitoje.

2024 m. sezonas taip pat atneša bangą taisyklių koregavimų, įskaitant pakeitimus galios agregatų taisyklėse ir F1 Sprinto grįžimą su nauju formatu, pridedant dar vieną strategijos ir įtampos sluoksnį čempionatui. Be to, būsima Lewis Hamilton partnerystė su „Ferrari“ 2025 m. jau meta šešėlius ir formuoja dinamiką artėjančiai kampanijai, kuriant papildomą priešpriešų siužetą, kurios neabejotinai turės įtakos kovoms trasoje.

Kol „Formulė 1“ stovi ant dar vieno elektrizuojančio metų slenksčio, patyrusių čempionų, besiformuojančių talentų ir besivystančių komandų dinamikos derinys žada pasakojimą, kupiną konkurencijos, inovacijų ir dramų. Scena paruošta įtraukiančiam spektakliui, ir visos akys nukreiptos į starto liniją.

FORMULĖ 1 LAŽYBOS

F-1 komandų sudėtys

Formulės 1 2024 metų pilotų rikiuot4 yra identiška praėjusiai – pirmą kartą pasaulio čempionato istorijoje kiekviena komanda ir pilotas išlieka nepakitę ir tose pačiose komandose.

Mes jau žinome, kad 2025 metais taip nebus, su naujienomis, kurios sudrebino F-1 pasaulį apie Lewis Hamilton būsimą sutartį su Ferrari.

Nors keli kontraktai pasibaigė 2023 metų pabaigoje, visi jie buvo pratęsti bent jau metams. Pilotai, kuriems grėsė atleidimas, pavyko pasiekti pozityvius rezultatus, įskaitant „Williams“ pilotą Logan Sargeant, kurį kiekviename etape pralenkė Alex Albon. Visgi, šis atsitiesė po eilės klaidų ir finišavo dešimtas JAV GP, pelnydamas savo pirmąjį tašką. Sugrįžęs į Ameriką, Las Vegaso „Grand Prix“, jis kvalifikavosi septintas.

Dar vienas pilotas, kurio forma smuko, buvo Sergio Perez, kuris laimėjo dvejas iš pirmųjų keturių lenktynių, tačiau tada ženkliai atsiliko nuo savo komandos draugo Max Verstappen, kuris dažnai pirmaudavo itin užtikrintai prieš meksikietį, kol Perez kovojo rikiuotės viduryje. Bet ir jis atsigavo metų pabaigoje ir išsaugojo savo vietą čempionų gretose.

Kitur, „RB“ išlaikė Yuki Tsunoda ir Daniel Ricciardo, o Liam Lawson liko šešėlyje, nepaisant įspūdingų pasirodymų. Panašiai, „Mercedes“, „Haas“ ir „Kick Sauber“ patvirtino, kad jų sudėtys išliks nepakitusios. Prieš sezono pradžią Oscar Piastri, Lando Norris ir Charles Leclerc pasirašė sutarčių pratęsimus.

Štai galutinė 2024 m. F1 komandų rikiuotė:

Komandos Pilotai
Kick Sauber Valtteri Bottas
Zhou Guanyu
Visa Cash App RB Yuki Tsunoda
Daniel Ricciardo
Alpine Esteban Ocon
Pierre Gasly
Aston Martin Fernando Alonso
Lance Stroll
Ferrari Charles Leclerc
Carlos Sainz Jr
Haas Kevin Magnussen
Nico Hülkenberg
McLaren Lando Norris
Oscar Piastri
Mercedes George Russell
Lewis Hamilton
Red Bull Racing Max Verstappen
Sergio Perez
Williams Alex Albon
Logan Sargean

Poykčiai prieš 2024 Formulės 1 sezoną

Variklių taisyklių pokyčiai

Praėjusiais metais komandoms buvo leidžiama naudoti keturis vidaus degimo variklius (ICE), MGU-H, MGU-K ir turbokompresorius (TC) prieš jiems gaunant starto pozicijos baudų.

Tai buvo dėl sezono trukmės, komandoms leidžiant tobulinti jų galingumo agregatus patikimumo tikslais. Šie padidinti limitai galiojo tik 2023 metams, tačiau šių metų pradžioje buvo suplanuota grįžti prie trijų ICE, MGU-H, MGU-K ir TC komponentų.

Vsigi, F-1 Komisijos susitikime pirmadienį, vasario 5 d., buvo sutarta padidinti galingumo agregatų paskirstymą iki keturių vienam pilotui 2024 ir 2025 sezonams.

DRS

Dar vienas pakeitimas, kurį pirmadienį, vasario 5 d., patvirtino F1 Komisija, susijęs su DRS (Drag Reduction System – Oro pasipriešinimo mažinimo sistema).

Šį sezoną DRS aktyvavimas lenktynėse bus leistinas jau po vieno rato, o ne po dviejų ratų nuo lenktynių pradžios arba restaratavimo po saugos automobilio.

What is DRS in F1, how does it work and is it automatic?

Senų bolidų testavimas

Komandoms leidžiama naudoti bent dvejų metų senumo automobilius kaip dalį testavimo programos, dažnai suteikiant galimybes jauniems vairuotojams. Atsižvelgiant į didelius reglamentų pokyčius, 2021 m. automobilis taip pat buvo leidžiamas naudoti 2022-aisiais., kadangi jis suteikė taip mažai pereinamosios informacijos, kad nebūtų vertingas dabartiniam automobiliui.

Tačiau, dabar 2022 m. automobilis tapo leidžiamas naudoti Ankstesnio Automobilio Testavimo (TPC) programoje, ir buvo paaiškinta, kad visi komponentai privalo būti bent kartą naudoti oficialioje testavimo sesijoje arba lenktynių savaitgalio metu, kad vėliau būtų leidžiami naudoti ankstesniam automobiliui. Taip siekiama išvengti, kad komandos testuotų elementus TPC metu, kurie vėliau galėtų būti panaudoti dabartiniame automobilyje.

Sprinto lenktynės

F1 Sprintas grįžta 2024 metais su šešiais laukiančiais renginiais. Brazilija šį sezoną ketvirtą kartą iš eilės priims Sprint savaitgalį, o Austrija – savo trečiąjį.

Ostinui ir Katarui tai bus antrasis sezonas, o Kinija ir Majamis pirmą kartą prisijungs prie sąrašo.

Tai, kas šiek tiek skirsis, yra nedidelis Sprint savaitgalio formato pakeitimas, kurį pirmadienį, vasario 5 d., patvirtino F1 Komisija. Šiais metais Sprint kvalifikacija bus perkelta iš šeštadienio į penktadienį, po pirmosios laisvosios treniruotės, trasos įpratimui ir automobilio nustatymo darbams.

100 km Sprint lenktynės vyks šeštadienį, prieš kvalifikaciją.

Maksimalios nuobaudos

Ne tik komandos susidurs su mažesniais terminais tam tikrų apeliacijų pateikimui, bet ir jos bei jų vairuotojai gali susidurti su didesnėmis baudomis už taisyklių pažeidimus.

Anksčiau didžiausia bauda, kurią galėjo skirti teisėjai pagal Tarptautinį sporto kodeksą, buvo €250 000 (£215 000, $270 000), tačiau šiais metais suma buvo padidinta keturgubai ir dabar siekia €1 milijoną.

Įdomiausios 2024-ųjų F-1 dvikovos

Mercedes, Ferrari, McLaren, Aston Martin kova ir „Red Bull“ iššūkis

Po savo dominuojančio pasirodymo 2023 m., „Red Bull“ be abejo išlieka favoritais įžengiant į naują sezoną. Tačiau jų varžovai pasirengę iššūkiui prieš esamus čempionus.

Toto Wolff atsargiai išreiškė viltį dėl pažangos, kurią, atrodo, „Mercedes“ padarė su savo automobiliu, tuo tarpu Lando Norris yra įsitikinęs, kad „McLaren“ gali konkuruoti dėl pergalių 2024 m. „Ferrari“ taip pat tiki padarę pažangą. Verta pažymėti, kad jie iškovojo vienintelę ne „Red Bull“ pergalę praėjusį sezoną, kai Carlos Sainz laimėjo Singapūre.

Nepaisant to, kad Max Verstappen komanda vis dar gali turėti pranašumą ateinančiais metais, kova tarp tų, kurie nori jiems priešintis, taip pat gali būti įdomi. Praėjusio sezono metu pasirodė ženklų apie vis aršesnį susirėmimą tarp „Mercedes“, „Ferrari“, „McLaren“ ir „Aston Martin“.

„Scuderia“ tik per plauką nepasiekė antros vietos čempionate, sezoną baigdama tik trimis taškais atsilikdama nuo „Mercedes“.

Tuo tarpu „McLaren“ per metus padarė ženlią pažangą, o „Aston Martin“ atrodė, kad ir vėl įgauną gerą formą sezono pabaigoje, po įspūdingos 2023 m. sezono pradžios.

Ir su neseniai pasirodžiusiomis įspūdingomis naujienomis, kad Lewis Hamilton paliks „Mercedes“ ir prisijungs prie „Ferrari“ 2025 m., ar tai pridės papildomą dimensiją į kovą tarp jo dabartinės ir būsimos komandos?

Visos keturios komandos nusiteikusios tapti artimiausiais „Red Bull“ persekiotojais, todėl dvikova viršūnėje žada būti itin įtraukianti.

Hamilton prieš Leclerc

Pakentėkite čia – mes suprantame, kad dar nėra 2025 m., sezonas, kuriame Hamilton taps Charles Leclerc naujuoju komandos draugu „Ferrari“. Tačiau žinojimas, kad ši partnerystė yra tik laiko klausimas, gali nustatyti įdomią dinamiką tarp dviejų vairuotojų šiemet.

Leclerc neseniai pasirašė naują sutarties pratęsimą, išlaikantį jį „Scuderia“ mažiausiai ir kitam sezonui, kas parodo glaudų ryšys tarp monakiečio ir jo komandos. Tačiau Leclerc gali norėti parodyti, kad jis gali pranokti Hamilton, prieš septynių kartų pasaulio čempiono atvykimą kitais metais.

Tuo tarpu Hamilton 2023 m. didžiąją sezono dalį pranoko savo „Mercedes“ komandos draugą George Russell ir tikėtina, kad nenusigręš nuo noro įrodyti, jog gali nugalėti savo būsimą komandos draugą.

Už lenktynių trasos santykiai tarp Leclerc ir Hamilton dažnai atrodė draugiški – ar tai išliks taip pat, kai abu pasiruoš kovoti toje pačioje komandoje 2025 m.?

Hamilton and Leclerc Disqualified from US Grand Prix

Norris prieš Piastri

„McLaren“ komandoje abu vairuotojai į 2024 metus žengia po sėkmingo praėjusio sezono. Lando Norris didžiąją sezono dalį turėjo pranašumą prieš naujoką Oscar Piastri, tačiau Piastri pademonstravo puikų debiutą sporte, o tai ypač pabrėžė jo pergalė Sprinto lenktynėse Katare.

Dabar, kai pirmasis sezonas jau įrašytas į jo CV, australui tikrai keliai atviri į viršų. O kalbant apie Norris, britas į metus žengia su nauju ilgalaikiu susitarimu su „McLaren“, kuris galėtų suteikti jam papildomą postūmį, siekiant dar labiau pagerinti savo 2023 metų sezono rezultatus.

Komandos pora dažnai buvo vadinama viena įdomiausių rikiuotėje, ir aišku, kad jie puikiai dirba kartu. Bet dabar, kai Piastri apsiprato, jis galėtų dar labiau paspausti Norris 2024 metais.

Ricciardo prieš Tsunoda (prieš Perez)

Yuki Tsunoda 2023 m. „AlphaTauri“ (dabar vadinama RB) komandoje turėjo tris komandos draugus. Nyck de Vries buvo pakeistas po 10 lenktynių grįžusio Daniel Ricciardo, kuris vėliau turėjo praleisti penkis etapus po to, kai laisvųjų varžybų metu Zandvoorte susilaužė rankos kaulą. Liam Lawson pakeitė jį šiuose renginiuose, kol Ricciardo sugrįžo paskutinėms penkioms lenktynėms.

Galbūt jis ir įveikė tik septynis lenktynių savaitgalius pernai, bet Ricciardo atrodo padarė pakankamai, kad vėl atsidurtų svarstymuose dėl galimo sugrįžimo į „Red Bull“ 2025 m., jei Sergio Perez nepasirodys įspūdingai artėjančiame sezone.

Tačiau Tsunoda taip pat yra svarstytinas dėl tos vietos, remiantis tuo, kad tai buvo jo stipriausi F1 metai iki šiol. Japonų vairuotojas buvo tvirtas komandos ramstis tarp visų, kitos garažo pusės, pokyčių 2023 m., ir padidino jų bendrą taškų skaičių kelis kartus, pelnydamas taškus metų pabaigos etapuose.

Ricciardo anksčiau yra pripažinęs, kad grįžimas į „Red Bull“ būtų jo „svajonė“, bet tikėtina, kad Tsunoda jaučia lygiai tą patį norėdamas gauti savo galimybę su Milton Keynes komanda.

Nors buvo teigiama, kad Sergio Perez vieta „Red Bull“ komandoje yra jo 2025 metams, jei jis šiais metais pasirodys gerai. Tiesa, gali atsirasti papildoma priešprieša naujai pavadintoje RB komandoje tarp Ricciardo ir Tsunoda, siekiant pranokti vienas kitą ir užimti pirmąją poziciją, jei Perez nepateisins lūkesčių.

Formula 1 announces calendar for 2024 | Formula One World Championship Limited

F-1 2024 sezono tvarkaraštis

Data Lenktynės Trasa
Vas 29 – Kov 2 Gulf Air Bahrain GP Bahrain International Circuit
Kov 7 – 9 STC Saudi Arabian GP Jeddah Street Circuit
Kov 22 – 24 Australian GP Melbourne Grand Prix Circuit
Bal 5 – 7 MSC Cruises Japanese GP Suzuka International Racing Course
Bal 18 – 21 Lenovo Chinese GP Shanghai International Circuit
Geg 3 – 5 Crypto.com Miami GP Miami International Autodrome
Geg 17 – 19 MSC Cruises Emilia Romagna GP Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Geg 24 – 26 Monaco GP Circuit de Monaco
Bir 7 – 9 Canadian GP Circuit Gilles-Villeneuve
Bir 21 – 23 Aramco Spanish GP Circuit de Barcelona-Catalunya
Bir 27 – 30 Qatar Airways Austrian GP Red Bull Ring
Lie 5 – 7 Qatar Airways British GP Silverstone Circuit
Lie 19 – 21 Hungarian GP Hungaroring
Lie 26 – 28 Rolex Belgian GP Circuit de Spa-Francorchamps
Rug 23 – 25 Heineken Dutch GP Circuit Park Zandvoort
Rug 30 – Rugs 1 Pirelli Italian GP Autodromo Nazionale Monza
Rugs 13 – 15 Qatar Airways Azerbaijan GP Baku City Circuit
Rugs 20 – 22 Singapore Airlines Singapore GP Marina Bay Street Circuit
Spa 18 – 20 Pirelli United States GP Circuit of the Americas
Spa 25 – 27 Mexico City GP Autodromo Hermanos Rodriguez
Lapk 1 – 3 Lenovo São Paulo GP Autodromo Jose Carlos Pace
Lapk 21 – 24 Heineken Las Vegas GP Las Vegas Street Circuit
Lapk 28 – Gruo 1 Qatar Airways Qatar GP Losail International Circuit
Gruo 6 – 8 Etihad Airways Abu Dhabi GP Yas Marina Circuit